Rexelin Contact Center on sijoittunut hienosti neljänneksi Asiakkaan ääni -kilpailussa

Rexelin Contact Centerin asiakaskokemusta mitataan jatkuvasti SN4:n mobiilikyselyllä. Kyselyn järjestelmätoimittaja Bisnode palkitsee vuosittain parhaiten menestyneet yritykset eri sarjoissa. Rexel sijoittui hienosti neljänneksi vuoden 2016 Asiakkaan ääni -kilpailussa parhaiten kehittyneiden sarjassa.

 

Contact Center palvelee Rexelin asiakkaita sekä tukee omia myyjiään monipuolisesti. Yleisimmät päivittäiset tehtävät liittyvät tilausten käsittelyyn sekä saatavuus- ja tuotetietokyselyihin. Contact Center vastaa asiakkaiden ja myyjien puheluihin sekä sähköposteihin arkisin 7-17 välisenä aikana.

- Rexel on kehittänyt määrätietoisesti usean vuoden ajan Contact Centerin palvelun laatua ja tavoitettavuutta, ja nyt näemme selviä tuloksia tästä, kertoo Asiakaspalveluiden johtaja Kimmo Mantsinen.

Tätä tärkeää palvelua on mitattu kesäkuusta 2013 lähtien ja kehityssuunta on ollut nouseva koko tämän mittauksen ajan. Rexel on jo kaksi kertaa sijoittunut neljänneksi kehittyneiden yritysten sarjassa. Panostaminen Contact Centerin palvelun laatuun ja tunnettavuuden kasvattaminen tukee asiakaskokemuksen positiivista kehitystä. Tätä kehitystyötä Rexel tulee jatkamaan edelleen.

 

Mittauksen otanta on laaja

Kyselyitä on lähetetty asiakkaille kaikkiaan noin 25 000 kappaletta kesäkuun 2013 ja maaliskuun 2017 välisenä aikana. Bisnoden suorittaman Asiakkaan Ääni -mittauksen indeksi perustuu heidän suomalaisten yritysasiakkaiden asiakkaiden antamiin palautteisiin. Indeksi lasketaan yli 500 000 asiakaspalautteen pohjalta ja se korreloi voimakkaasti kansainvälisesti käytössä olevan asiakastyytyväisyysmittari NPS:n kanssa.

Asiakkaan Ääni on tunnustus ja osoitus siitä, että laadukkaat asiakaskohtaamiset ovat lähtökohtana yrityksen jokapäiväisessä työssä. Asiakkaan ääni kertoo sitoutumisesta korkeaan asiakastyytyväisyyteen. Rexelin tavoitteena on ylivertainen asiakaspalvelu ja tämän takia mittaamisen tulokset ovat tärkeää tietoa asiakaskokemuksen kehittämisessä.

 

Lue lisää kilpailusta »